úterý 24. června 2014

Myvatn, sopky, přírodní termální lázně a party v lese

V pondělí (23.6.2014) se probouzíme v Húsavíku. Překvapí nás sluníčko a já se jdu ráno projít do města, zkouším sandále, kraťasy a tričko. Venku je sice nějakých 19 stupňů, ale fouká nepříjemný větřík. Na zbytek dne se převlíkám do dlouhého oblečení.

Húsavík
Dneska je před námi krátka cesta autem. Jedeme do Reykjahlíð, které leží na břehu jezera Mývatn. U Reykjahlíð navštěvujeme Dimmuborgir, jezero Stakhólstjorn, pak vylezeme na sopku Hverfjall a nakonec jedeme na sever k jezeru Víti odkud je výhled na sopku Krafla.

jezero Víti
Mohli jsme se podívat ještě třeba na sopku Vindbelgjarfjall, ale po zbytek dnešního dne jsme se rozhodli pro relax. Kromě Jirky, který se rozhodl absolvovat náročný trek. Vylézá na sopku Krafla a následně jde přírodou do Reykjahlíð, kde ho později vyzvedneme autem.
cestování auten na Islandu
Ostatní jedeme do přírodních termální lázní Mývatn Nature Baths. Vstupné je 3 500 ISK. Relaxujeme tu asi 5 hodin a hodně si to užíváme. Zkoušíme i místní saunu. Voda byla místy na opažení, ovzduší ale nebylo nic moc. Než si zvyknete, připadá Vám, že cítíte zkažená vajíčka a jste celí takový namydlění. Byl to ale super zážitek, který mi po týdnu náročného programu hodně pomohl a odpočinul jsem si. Snad jsem načerpal dostatek sil na zbytek naší expedice. Čeká nás toho ještě spoustu :-)

lázně Jarohiti
Vyzvedáváme Jirku, který si dal do těla a podle jeho slov si naložil za to odpoledne nějakých 18 km.

V Reykjahlíð se podíváme do prvního kempu, který je na kopci a dost tu fouká. Ještě, že tu jsou další dva kempy. Přejíždíme do druhého, kde nás na recepci vítá česká slečna. Je to krásný kemp u jezera, moc se nám tu líbí a zůstáváme. Jen tu trochu lítají komáři, ale nic hrozného. Celkově jsme tady u Myvatnu čekali více komárů, kvůli němu jsme si kupovali moskytiéry. Ja jsem ji tady vytáhnul jen jednou.

Od místních jsme se dozvědli, že od 22 hodin je v lese nějaká párty. Oslava nejdelšího dne nebo něco podobného. Šli jsme se tam podívat a na místě byli mladí lidé v islandských svetrech, pili pivo, víno nebo místní specialitu, vodku smíchanou s nějakým sirupem. Chutnal jsem to a moc mi to nechutnalo. Ještě tam měli udělanou hranici, kterou pak zapálili. Hrálo se na kytaru, zpívalo. Celá akce se podobala našim čarodejnicím. Líbilo se mi, žě na místě měli popelnice na odpadky a všechno poctivě hned vyhazovali.

party v lese u Reykjahlíð

Nakonec na párty potkáváme i čechy, kteří tu jsou přes léto na brigádě a poradili nám nějaké tipy na výlety v okolí.

Máme za sebou nejkrásnější den naší cesty. Teplota byla i přes 25 stupňů a byl to první den, kdy nám vůbec nepršelo.

jezero Myvatn
jezero Myvatn
Další den přejíždíme do druhého největšího města na Islandu, Akureyri.

Trasa tohoto dne (122 km):

Další den: Akureyri - prohlídka města, velrybí steaky, kostel, botanická zahrada, cesta do Dalvíku
Předchozí den: Nalezení papuchálků, vodopád Dettifoss, Húsavík, ochutnání papuchálků