neděle 22. června 2014

Ledovec, ledové kry a kemp s kuchyní a obývákem

V sobotu 21.6. ráno odjíždíme z městečka Vík í Mýrdal. Máme namířeno přes poušť do městečka Höfn, kde se ubytujeme v kempu.

První zastávka je u ztroskotaného mostu Skeiðarársandur. Moc zajímavé to nebylo, ale měli jsme to cestou, tak jsme tu na pár minut zastavili.

ztroskotaný most Skeidarársandur
Další zastávkou je Skaftafell, kde jdeme k ledovci Vatnajökull. Je tu i možnost na ledovec vylézt, Ondra to zkouší, ale bez potřebného vybavení to nečekaně po ledovci klouže :-) ostatní se tam nevydáváme a vracíme se k autu. Ještě jsme se mohli podívat k vodopádu Svartifoss. Už jsme na Islandu viděli několik vodopádů, tak jsme se rozhodli tento přeskočit a pokračovat dále.

ledovec Vatnajökull
Ingólfshöfði je hora, na kterou farmář Einar vozí turisty svým traktorem za papucháky. Cena je 5 000 ISK a tento podnikatel dostal i certifikát od TripAdvisoru. Výlet trvá asi 2,5 hodiny a odjezdy jsou každý den kromě neděle ve 13:30 a v létě ještě v 10:15. Časově jsme to nestihli a za papuchálky jsme se nepodívali.

traktor Einara
Teď přichází ta část dne, na kterou jsem se nejvíce těšil. Ledové kry v jezeře pod ledovcem. Ledové kry poprvé vidíme na místě Fjallsárlón. Projdeme se kolem jezera, uděláme skupinovou fotku s obdivujeme tu nádheru. Mohli jsme se mezi kry vydat i na člunu.
Fjallsárlón - ledové kry

Ledové kry - Jökulsárlón, místo které je nejvíc turistické. Bylo tu spoustu lidí, z tohoto místa vyjíždí i obojživelná vozidla s výletem mezi kry. Cena za projíždku je 4 000 ISK. Kry byly z dobré vzdálenosti vidět i bez projížďky, tak jsme tohoto výletu nevyužili.

Jökulsárlón - ledové kry
obojživelné vozidlo
Jökulsárlón - ledové kry na pláži

Přijíždíme do městečka Höfn, kde jsme původně chtěli přespat, ale zrovna pršelo, tak se nám nechtěli rozbalovat stany. Ve městě nic moc nebylo, tak jsme se tu najedli a pokračovali dále. Jediná zajímavost byly ta, že tu jsou humří slavnosti, ale v jinou dobu než jsme tam byli my.

humří restaurace v Höfn
Dále zastavujeme v městečku Djúpivogur. Do tohoto městečka jsme odbočili náhodou, chtěli jsme si udělat pauzu a pokračovat dále. Nakonec jsme to tu cele prozkoumali, zjistili jsme, že tu mají nádhernou výzdobu vztahující se k oslavám slunovratu. Nakonec tu objevujeme i skvělý kemp. Kromě sprchy je tu i vybavená kuchyň, lednice, topinkovač, pračka, televize a pohodlný gauč. Pozor ale na usnutí na gauči, bylo pod pokutou 300 euro.